vrijdag 5 december 2014

Update: almost a month done!

Wat vliegt die tijd toch snel voorbij. Inmiddels volg ik al bijna een maand het fodmap-dieet en nog steeds gaat het goed met me. Ik heb afgelopen week 5 dagen lang dagdiensten voor stage gedraaid in het ziekenhuis. Dit vond ik erg vermoeiend, intensief en daarbij ook een hele verandering in mijn dagritme. Ik kreeg te maken met vaste tijden voor pauzes en dus ook voor eetmomenten. Dit was even wennen maar vond het eigenlijk wel prettig!
Qua klachten gaat het echt goed. Ik ben gedurende mijn stage afgelopen week, vrijwel elke dag klachtenvrij geweest of anders wel in acceptabele mate.
Mijn ontbijt was vaak niet veel (veel te vroeg), maar toch probeerde ik een haverreep weg te smikkelen, tussendoortjes bestonden voornamelijk ook uit haverrepen, rijstwafels met beleg of fruit, lunch uit speltbrood met beleg en daarmee kwam ik de dag wel door! In mijn ogen heb ik op deze voeding niet veel aan te merken en het was goed vol te houden om alles voor te bereiden en daardoor geen honger te hebben.

Ook ben ik deze week begonnen met de #DOcember challenge om 70km in december te hardlopen en inmiddels staat er al 9km op de teller door 2 trainingen! Op naar de overige 61 ;)

Dat ik weer kan hardlopen en überhaupt weer ga sporten komt mede doordat mijn ijzergebrek inmiddels weer een beetje aangevuld is door de ijzertabletten die ik slik. Ik heb weer energie! :)

Nog steeds is het volgen van het FODMAP-dieet voor mij een hele positieve ervaring. Ik vind het goed te doen en het zorgt bij mij voor een beduidende verbetering in klachten- en ontlastingspatroon.
Ik denk niet dat ik dat had kunnen bereiken zonder dit dieet.

Hopelijk is het dieet voor jullie net zo effectief! Ik kan niet wachten om te gaan herintroduceren omdat ik inmiddels wel heel erg benieuwd ben of er ook een specifieke koolhydraatgroep uit gaat komen. Ik overweeg dan ook om over een week of 2 met herintroduceren te gaan beginnen. 

Heel veel succes allemaal,

Liefs, Madelon

Geen opmerkingen:

Een reactie posten