zaterdag 17 januari 2015

Update # Herintroductie 1 fructanen

Inmiddels zit bijna de eerst week van de herintroductie erop, of nouja de herintroductie zelf zit er in ieder geval al wel op! Het was een drukke en stressvolle week door mijn studie, wat er uiteindelijk voor zorgde dat ik me iets minder goed aan het dieet en suikervrij eten heb gehouden. Gelukkig heeft dit er niet voor gezorgd dat ik veel klachten kreeg, op wat hoofdpijn dagen na maar mijn buik was rustig. 
De herintroductie van deze week ging over de fructanen, waarvan de belangrijkste tarwe is in mijn ogen. Dit meel zit werkelijk waar overal in verwerkt (waarom?), maar na 10 weken het elimineren was ik toch wel heel benieuw of ik hierop zou gaan reageren. Eigenlijk hoopte ik vooral dat dat niet ging gebeuren dus met fingers crossed begon ik op dinsdag met de herintroductie door als lunch in plaats van mijn gebruikelijke (heerlijke) speltboterhammen, nu tarweboterhammen mee te nemen.
Ik keek er naar uit, had verwacht dat het echt weer een genot zou zijn om een gewone boterham te eten maar wat was dat eigenlijk een domper! Ik had misschien niet het meest luxe tarwebrood gekocht, maar hoe dan ook miste ik vanaf de eerste hap mijn speltbrood al! 
Toch heb ik me maar neergelegd bij het feit dat ik dit toch even moest gaan testen, en zo vervolgde ik mijn lunch... Er volgde daarna een middag vol onderwijs dus heb me eigenlijk niet bezig gehouden met dat er mogelijk een reactie kon optreden op de tarwe. Maar dit gebeurde ook helemaal niet. Eind van de middag kwam ik thuis en kon ik toch wel de conclusie trekken dat tarwe niet het probleem was. Ik had nergens last van.
Het moment...
Gedurende de afgelopen week heb ik uiteindelijk op 4 verschillende momenten tarwe gegeten, namelijk:
- Dinsdag lunch: 3 tarweboterhammen met beleg
- Donderdag: 2 tarwe boterhammen als lunch en tarwe pasta tijdens het diner
- Vrijdag lunch: 3 tarweboterhammen met beleg
- Zaterdag: (normale) beschuit

Naast dinsdag kreeg ik ook op de andere dagen geen reactie op de tarwe. Ik ben er nu toch wel vrij zeker van dat tarwe niet het probleem is... en wat is dat een fijn idee zeg, tarwe je mag blijven! :)
De fructaangroep bestaan echter wel uit meerdere producten die ik los van elkaar ook nog wil testen maar allereerst wil ik de "grote groepen" testen.

Next week: op het programma staat fructose, die ik ga testen met heerlijke mango's waar ik nu stiekem al heel veel zin in heb, haha!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten