zaterdag 10 januari 2015

Recept #Banaan-kokos-havermout cookies [zonder geraffineerde suikers]

Tijd voor een nieuw recept! Vandaag wil ik graag een recept met jullie delen voor heerlijke én gezonde, smeuïge havermout cookies die zowel FODMAP-proof zijn, als zonder geraffineerde suikers. Ideaal aangezien ik hiermee toch een heerlijke koekje kan nemen bij de thee!
Op heel veel blogs staan varianten van dit recept, die ik aanpaste zodat er een FODMAP proof variant ontstond zonder geraffineerde suikers… en ja, ze smaken mij erg goed!

Banaan - kokos - havermout cookies


Ingrediënten (voor zo’n 15 kleine koekjes)
  •          100 g havermout vlokken
  •          1 grote banaan (± 135 gram)
  •          15 g kokosolie gesmolten
  •          20 g geraspte kokos
  •          20 g pindakaas

Bereiding
  1. Verwarm de oven voor op 180 graden Celsius (heteluchtoven)
  2. Prak de banaan met een vork tot een smeuïg geheel
  3. Smelt de kokosolie tot het vloeibaar is
  4. Voeg hieraan vervolgens de havermout, geraspte kokos, kokosolie en pindakaas toe
  5. Kneed het door elkaar (’t makkelijkst met je handen) totdat je één bal deeg hebt
  6. Verdeel het deeg in ongeveer 15 koekjes, waarbij ik ze eerst tot bolletjes rolde en vervolgens plat drukte
  7. Bak de cookies af in 15 à 20 minuten op 180 graden Celsius. Let op: ze zullen niet krokant worden, ook niet als ze afgekoeld zijn. Ze blijven juist lekker zacht en smeuïg.

Eetsmakelijk! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten