zondag 12 april 2015

Running # Trainingsweek 1 & 2

De eerste twee weken van mijn voorbereiding op de Niké womens 10km run @ A'dam zitten er alweer op. Deze weken waren helaas minder succesvol dan gehoopt. 

In week 1 heb ik slechts 1 keer hardgelopen, wat een ronde van zo'n 4 a 5km was, met behoorlijk wat shinsplints klachten. Helaas ook de dagen daar omheen last gehad van deze blessure.
Hoe vervelend is het om al bij de eerste stap die je zet, ook in rust, al iets te voelen in je scheenbeen waarvan je weet dat dat niet klopt. Die spieren, de musculus tibialis posterior en anterior om even mijn geneeskunde-achtergrond te benadrukken, hoor je normaal niet te voelen. Het is leuk dat ze er zitten en je hebt ze natuurlijk nodig want anders zou (hard)lopen onmogelijk zijn, maar mérken dat ze er zitten is bij deze spier(en) vaak geen goed teken. Het liefst geef ik dan eventjes tegengas tegen dat eigenwijze gedrag van ze, maar 't blijken toch flinke doorzetters te zijn. Eenmaal pijnlijk, blijven ze vrij pijnlijk. Helaas maar toegeven aan rust houden dan maar, hoe moeilijk het ook is.

Week 2 heb ik gelukkig wel 2 keer kunnen hardlopen, wat 2 rondes van 5,0 km zijn geworden. De ene was tijdens het Girls love 2 run Rotterdam evenement op 7 april. Een run georganiseerd, samen met de crew langs de mooie kralingse plas! Wat was het weer leuk samen met bijna 100 girls!
Pssst. 7 mei is de volgende run, dus houd die datum vrij in je agenda & meld je aan via het facebook event!



Verder heb ik vandaag op deze mooie zondag ook nog een 5,0km ronde kunnen lopen, terwijl in Rotterdam dé marathon van het land aan de gang is! * Keep on dreaming *

Al met al, weinig lange afstanden nog gelopen en veel klachten nog. Op advies van meerdere mede hardlopers schaf ik binnenkort compressiekousen aan, waarvan ik hoop dat ze echt een wonder gaan verrichten! Hopelijk zijn de volgende weken veelbelovender en kan ik 16 mei eens flink gaan knallen! 

Wil je nog meer op de hoogte blijven van mijn hardloopsessies maar ook food-pics, dan kun je me volgen op instagram: @healthytummytime

#nevernotrunning

Geen opmerkingen:

Een reactie posten