zaterdag 29 november 2014

Recept #Gezonde pasta uit de oven met ei

Daar ben ik eindelijk weer. Eindelijk heb ik weer eventjes de tijd om te bloggen (en eigenlijk nog steeds maar weinig tijd) en naast mijn update over het volgen van het dieet, ga ik proberen zoveel mogelijk van de recepten die ik de laatste tijd heb gemaakt, ook online te zetten. Mijn to-do lijstje werd maar langer en langer de afgelopen tijd...

Voor nu, een lekker FODMAP-proof receptje voor een hele simpele maar gezonde en voedende pasta uit de oven. Weinig ingrediënten, makkelijke bereiding en relatief snel klaar! 
Ik heb zelf geen saus door de pasta gedaan omdat door de kaas en de eieren het geheel al smeuïg genoeg is naar mijn mening. Mocht je liever wel saus er doorheen willen zou je hiervoor tomatenpuree kunnen gebbruiken of een glutenvrije bechamelsaus* kunnen maken.


Pasta met kip, groenten en ei uit de oven

Ingrediënten:

  • Glutenvrije pasta (ik gebruik die van de jumbo, obv maïs)
  • Vlees naar keuze: kip, gehakt etc. 
  • Groenten naar keuze; ik gebruikte paprika, tomaat en wortel 
  • Geraspte kaas, zoveel als je maar zelf wil (wel opletten wat betreft de lactose)
  • Ei, afhankelijk van het aantal personen; reken 1 per persoon
Bereiding:
  1. Kook de benodigde hoeveelheid pasta én verwarm de oven voor op 200 graden
  2. Bak het vlees en roerbak de gesneden groenten mee
  3. Vul een ovenschaal met de pasta, vlees en groenten mix
  4. Maak een aantal 'kuiltjes' in de ovenschaal voor de eieren en laat de eieren daarin 'vallen'
  5. Strooi geraspte kaas over het gerecht heen
  6. Zet de schaal in de oven en laat deze zo'n 15 a 20 minuten staan, totdat de kaas gesmolten is en de eieren gaar zijn.
Eetsmakelijk! 

* Recept van de glutenvrije bechamelsaus volgt zo snel mogelijk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten