vrijdag 9 januari 2015

Update # 9 weken FODMAP

Inmiddels is het alweer 9 januari en is 2015 alweer flink aan de gang. Kerstvakantie is voorbij en vooral, de studie is weer begonnen (nou en hoe!).
In het vorige artikel gaf ik aan dat ik de eerste week van januari zou gaan beginnen met de herintroductie maar door omstandigheden (lees: feestdagen), ziekte en andere factoren is dat er niet echt van gekomen.
Vanaf volgende week is het dan echt zover. Ik ga het introductie schema iets omgooien omdat ik naar sommige FODMAPs toch wel erg benieuwd ben!

Ik zal het volgende schema aanhouden:
Week 1 [12 jan – 18 jan] – Fructanen
Hoe: 2 sneetjes bruin brood of 5 el pasta (normale, tarwe)

Week 2 [19 jan – 25 jan] -  Fructose
Hoe: halve mango

Week 3 [26 jan – 1 feb] – Galactanen
Hoe: 2 el peulvruchten (bijvoorbeeld bruine bonen)
Week 4 [2 feb – 8 feb] – Polyolen
Hoe: half kopje champignons of 4 gedroogde abrikozen 
Week 5 [9 feb – 15 feb] – Lactose
Hoe: 250 ml melk (mét lactose natuurlijk!)


Op dit moment gaat het goed met me. Wel is het zo dat als ik een griepje of iets dergelijks te pakken heb, dat het ook gelijk een stuk minder goed gaat met mijn darmen, zo ook deze week. Wel heb ik een aantal dagen gehad dat ik een enorm vol gevoel had en dat resulteerde ook in eigenlijk géén eetlust. Dit is natuurlijk ook niet de bedoeling. Dit speelde dan voornamelijk einde van de dag op, duurde de hele avond en de volgende ochtend was het wel weer acceptabel.
Op enkele kleine “aanvallen” na gaat het dus goed met me.
Op naar de herintroductie!

Liefs, Madelon 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten