dinsdag 21 april 2015

Recept # TAPAS for FODMAPS - Mini Tapas Pizza's

Terwijl ik dit schrijf, heb ik een nachtdienst als "portier/receptioniste" in een verzorgingstehuis.
Ja, dat verdient wel even lekker zo'n nachtje op je kont zitten, maar ik hoop maar dat ik mijn ogen open kan houden... (nog zo'n 5 uur te gaan, haha!) 

Eén van de manieren om mezelf (bijvoorbeeld nu) lekker bezig te houden is toch wel bloggen. Ik kom aan bloggen dan alleen toe als ik niet teveel aan mijn hoofd heb, maar gewoon rustig kan gaan zitten voor een nieuw artikel. Laat zo'n nachtdienst daar nou de ideale omstandigheden voor hebben, op het steeds slaperiger worden na! ;)
Bij deze heb ik voor jullie in de aanbieding:
 #TAPASFORFODMAPS recept numero 2: Mini Tapas Pizza's!


Bron: google - courgette pizza 
Ingrediënten
  • Courgette* en/of:
  • Aubergine
  • Tomatenpuree (geconcentreerd)
  • Geraspte kaas
  • Beleg naar keuze: kleine paprikablokjes, hamblokjes, stukjes kipfilet, waar je maar zin in hebt (en tegen kan!)
  • Kruiden: o.a. peper, zout, oregano, basilicum 
* Let bij courgette wel op de toegestane hoeveelheid (in gram) tijdens het FODMAP dieet om het FODMAP-proof te houden! 

Bereiding 
  1. Verwarm de oven voor op 180 graden Celsius 
  2. Snijd de courgette en/of aubergine in plakken van ongeveer een halve centimeter
  3. Doe de tomatenpuree in een bakje en maak op smaak met evt. zout, peper en overige kruiden naar wens. Smeer vervolgens laag tomatenpuree over de plakken zodat deze goed bedekt zijn
  4. Beleg de plakken met de topping waar je maar zin in hebt en strooi er vervolgens wat geraspte kaas overheen!
  5. Leg de plakken op een rooster en bak in zo'n 15 minuten deze overheerlijke Mini Tapas Pizza's gaar!
Eetsmakelijk! 

#TAPASFORFODMAPS

Geen opmerkingen:

Een reactie posten