donderdag 21 mei 2015

Running # Nieuwe plannen, nieuwe doelen

Madelon zou Madelon niet zijn, als ze niet alweer een volgend doel bedacht had voor zichzelf. Na de 10km run bij We Run Amsterdam van afgelopen weekend stond ik zondagochtend - met spierpijn en al - eigenlijk alweer te stuiteren om te gaan hardlopen. Wat een energie kan zo'n tof evenement geven zeg! Maandagochtend stond er echter een fysio bezoekje op de planning en dit was wat minder motiverend. De Shinsplints - nu écht benoemd tot shitsplints - voelde nu toch weer flink ontstoken aan en elke stap die ik zette schoot er een steek doorheen, geen verrassing opzich maar alsnog niet blij mee. Voorlopig weer even niet hardlopen werd me verteld, nou dit keer was ik het ermee eens hoor! Ook dinsdag en woensdag is bij elke stap een steek in mijn scheenbeen te voelen en dat zorgde er wel voor dat ik het hardlopen wel uit mijn hoofd liet. 

Ladiesrun
Ladiesrun Rotterdam it is. Ja! Ik heb me ingeschreven voor de 10km afstand op zondag 14 juni. Na de 020 ervaringen van 16 mei, mag ik nu weer in het vertrouwde 010 lopen!
Met nog 3,5 week te gaan is er (volgens mij) genoeg tijd om te herstellen van de shintsplints klachten en hopelijk ook genoeg tijd om me dit keer wat beter voor te bereiden op de 10 km afstand. En ja, die mooie PR van afgelopen zaterdag van 1:01:24 hoop ik op 14 juni stiekem wel te verbeteren. Het ultimatum is om 'm dit keer onder het uur te lopen, het kriebelt toch enorm, maar volgens mij moet ik in deze korte periode blij zijn als ik de afstand met minder pijn en (minstens) hetzelfde resultaat kan afleggen! 


Dam tot damloop 2015
Vorig jaar zou ik al deelnemen aan dit evenement. Het was toen ik begon met hardlopen - en nog geen 2 minuten kon volhouden - mijn doel, ultimatum. Ik schreef me in en ik werkte me steeds verder naar deze afstand toe. 13 kilometer is de langste afstand die ik heb kunnen lopen vorig jaar, waarna helaas mijn PDS (prikkelbare darm syndroom) klachten begonnen op te spelen. Dit was helaas in zo'n erge mate dat ik niet meer kon hardlopen en ik daar dan ook zo'n 3 maanden mee gestopt ben. 

Dat ik daardoor vorig jaar de dam tot damloop niet heb kunnen lopen, maakt me dit jaar nog gemotiveerder om 'm dit jaar wél te lopen. Ik loop voor het goede doel: Wereld Kanker Onderzoek Fonds en streef om met deze actie minimaal €250 binnen te halen hiervoor. Mocht je mij hierbij een handje willen helpen, kijk dan eens op mijn sponsorwervingssite

GL2R Rotterdam
Oja, niet te vergeten! 8 juni staat alweer de 6e run van Girls love 2 run Rotterdam op de planning. Doe je ook gezellig met ons mee? :) Aanmelden kan via het event op facebook!
Afstanden: 3,5 - 5 - 7km

Geen opmerkingen:

Een reactie posten