maandag 4 mei 2015

Running # Trainingsweek numero 5

O, wat ik ben ik blij! Deze week verliep een stuk beter dan de vorige. Zo zie je maar, eens een keertje niet eigenwijs zijn doet wonderen! Het grootste deel van de week heb ik mezelf nog rust gegeven omdat ik die dagen mijn scheenbeen voelde, in rust. Dat leek mij geen goed teken en besloot dan nog wat extra dagen rust te nemen. Zaterdagochtend was dan eindelijk het moment dat ik weer los mocht gaan!
Op de planning stond een 8km ronde, een afstand die ik vrij recent nog had gelopen, maar al snel kreeg ik het idee in mijn hoofd om nu gewoon de 10km te lopen. Ik kon het maar beter gewoon proberen, het was erop of eronder. Als ik 'm nu niet kon lopen (door pijn of conditioneel), dan zou ik 16 mei die 10km hoogstwaarschijnlijk ook niet tot een succes kunnen brengen. Op zoek naar de harde waarheid dus.

Maar wat was ik blij toen ik die 10km voltooid had! Het was me gelukt, terwijl ik sinds augustus 2014 geen enkele keer langer dan 8km had hardgelopen (door gezondheidsklachten). Ik kon het dus nog! 
Naast het feit dat ik die afstand dus succesvol afgelegd had, bleek ik ook nog eens zo'n 5min van mijn record af te hebben gehaald, aangezien ik deze keer de afstand in 1:03:28 liep. 
Trots dus!
Met deze ervaring in mijn hoofd droom ik er toch stiekem weer van om mijn doel: 10km binnen 60 min lopen, alsnog te behalen op 16 mei. Ik ben er nog niet, maar ik ben al een stuk meer in de buurt dan ik dacht. Wie weet, wie weet! 

Op naar de laatste 2 weken!

#WERUNAMSTERDAM

Geen opmerkingen:

Een reactie posten