zondag 14 juni 2015

And... Sugar won!

Helaas maar waar. Zo schreef ik op 20 mei nog dat ik al 10 dagen lang vrijwel alle geraffineerde suikers had laten staan, het me goed af ging en dit nog zeker even wilde volhouden, dit is me nog een paar dagen langer gelukt maar daarna ging het mis. Ik had allerlei leuke dingen op de planning waar het benodigde (ongezonde) eten en drinken bij kwam kijken, tsja en hier bezweek ik. 
Zolang ik mijn voeding de hele dag zelf onder controle heb, kan ik het heel goed volhouden. Ik word niet blootgesteld aan verleidingen en maak gezonde en suikervrije receptjes. 
Momenteel heb ik het alweer enkele weken losgelaten, me er niet bezig mee gehouden. Het lukt me even niet. Maar eigenlijk baal ik daar ondertussen wel enorm van! Ik heb voor mijn gevoel een stuk minder energie, ik krijg opeens weer wat puistjes (die ik anders nooit heb) en zit niet helemaal lekker in mijn vel. Genoeg redenen om 't wel weer op te pakken natuurlijk, maar het vergt behoorlijk wat energie. Mijn komende weken zijn dan ook niet "stabiel" of rustig te noemen... nee, ik noem ze liever "chaos". Elke dag staat vol met van alles waardoor ik zeer onregelmatige dagen zal maken. Niet ideaal dus voor mij om de draad weer op te pakken, maar beetje bij beetje probeer ik steeds vaker weer de juiste/betere keuze te maken.



Elke keer dat ik iets te eten vol suiker verruil voor iets gezonds, is toch alweer mooi mee genomen. Zo zal ik er toch weer aan wennen. Bewustwording is dan ook stap 1, zonder dit zal er geen vooruitgang optreden. Deze stap is in ieder geval gezet!

- Nu de taak, om vanuit deze stap weer stappen vooruit te zetten!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten