donderdag 3 september 2015

Training - BBG week 1

Hi!

Ik ben weer terug! Lange tijd heb ik niets van me laten horen, maar nu is het tijd voor een nieuwe start. De vakantie kilo's zitten er nog aan (helaas) en nu het nieuwe schooljaar weer begonnen is, aan mij nu de taak om daar wat aan te gaan doen.
Afgelopen maandag ben ik begonnen met de zogeheten Bikini Body Guide (BBG) van Kayla Itsines, een onwijs populaire vrouw die met name op instagram te volgen is. Overal zijn #hashtags te vinden over dit trainingsprogramma inclusief allerlei succesverhalen. Voor mij een reden om dit eens te proberen, of nee... om net als deze mensen een succes verhaal te schrijven!
Dé reden om mijn blog weer eens op te pakken en mijn ervaringen te delen op trainings- maar natuurlijk ook voedingsgebied! Zonder een goede, gebalanceerde voeding kom je nergens dus daarom zal ook dit een grote rol spelen de komende weken. 


In het kort
BBG is een 12 weken trainingsprogramma, wat bestaat uit een aantal verschillende soorten training. Deze 12 weken zijn opgedeeld in 3 fasen, waarbij het aantal/soort workouts per week steeds wordt opgehoogd.
Voor de eerste 4 weken zijn er de volgende trainingen:

1. Resistance training
Een soort HIIT workout, waarbij je 4 x 7 minuten verschillende oefeningen moet herhalen. De ene keer is deze workout gefocussed op je benen & cardio, het andere moment op je armen en buikspieren.

2. LISS
Low Intensity Steady State, wat bijvoorbeeld een stevige wandeling kan inhouden waarbij je kan aanhouden: 35-45 min voor gemiddeld 6-6.4 km/h. Je kunt er ook voor kiezen om een ander soort cardio workout te doen met dezelfde intensiteit.
3. Stretching
Een korte stretch workout van ± 10 min om alle spieren weer even los te rekken.


Zelf sport ik graag bij RDAMgym, waar je in 60min door personal trainers in een kleine groep flink afgemat wordt tijdens bijvoorbeeld een soort circuit training. Daarom zal ik ook 1x per week een resistance training vervangen door een workout in deze gym!

Voortgang BBG week # 1
Maandag - Resistance training 1: benen en cardio was de focus en dat heb ik de afgelopen dagen nog zeker gevoeld in de spieren!
Dinsdag - LISS: 37 min stevig gewandeld langs de mooiste stukjes van Rotterdam, geen straf moet ik zeggen... en 3.8 km gelopen.

Woensdag - Stretching: na een drukke dag heb ik voor het slapen nog even de spieren opgerekt met de stretch routine, voelde goed!

Donderdag (vandaag) - RDAMgym: vanmiddag ga ik naar RDAMgym voor een circuit training, die telt als 1 resistance training. Vanaf vandaag ben ik ook begonnen met de volgende focus: voeding. Ik houd mijn kcal bij en ik ga hopelijk de komende weken vooral gezonde, verstandige keuzes maken. Doel? Gewicht verliezen zodat die harde trainingen voor spieropbouw straks te zien zijn! 

Missie van dit hele project?
Een gezonde lifestyle, me fit voelen, energiek zijn, conditioneel goed getraind zijn, gewicht verliezen, spieren opbouwen, fysiek meer aankunnen - maar vooral lekker in mijn vel zitten en tevreden zijn. In december hoop ik 21 te worden, mijn streven is dan ook om voor het bereiken van mijn 21e verjaardag, mijn doel te hebben bereikt zodat ik mijn nieuwe levensjaar vol tevredenheid over mijn lichaam en lifestyle, trots in mag gaan. 


Wil je extra op de hoogte blijven? 
Instagram: @healthytummytime

Geen opmerkingen:

Een reactie posten